Aftellen - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Henk en Diana Pas - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Henk en Diana Pas - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Henk en Diana

Blijf op de hoogte en volg Henk en Diana

01 Oktober 2023 | Nederland, Hoogezand

Aftellen

Nog drie weken en dan zijn we onderweg naar huis. Ons nieuwe huis in Roemenië. We kijken er enorm naar uit.

De afgelopen periode was ronduit hectisch te noemen. Zoals ik al in het vorige blog noemde hebben we veel gewerkt en er was ook veel te organiseren voor het transport van onze inboedel naar Roemenië.

Henk is begin september die kant op gegaan omdat de keuken kwam. Dat is allemaal gelukt, al moeten er nog een paar kleine dingen gebeuren. En het huis is helemaal schoongemaakt, alle dank aan Ramona en haar oma, die hebben flink wat werk verzet.

Tijdens de periode dat Henk in Roemenië was kregen we ook te horen wanneer de truck zou komen bij De Graanschuur, 15 september, op mijn verjaardag. Dat was toch eerder dan verwacht en dan komt het allemaal heel dichtbij. En begint de spanning toch wel te komen......

Henk is op 13 september richting Heinenoord gegaan om de bus op te halen waarmee hij de kwetsbare spullen zal vervoeren. Donderdagmiddag de 14e kwamen er een aantal mannen van onze thuisgemeente helpen om de bus in te laden.

En toen was het vrijdag 15 september, mijn verjaardag. Een bijzondere dag waarop we de truck dan echt gingen laden. Mooi om dat proces van dichtbij mee te maken en een steentje te kunnen bijdragen. Ook op vrijdag hadden we hulp vanuit De Rank en voor alle hulp is onze dank zeer groot.

En dan zie je al je spullen de truck ingaan en dat is best wel even een dingetje, nu gaat het toch echt gebeuren. Ondanks dat je er volledig achter staat is het toch gek om de truck zien weg te rijden met al je spullen en je blijft zelf achter.

Zondag de 17e is Henk samen met Gerard die kant op gegaan. Gerard, bedankt dat je mee bent gegaan om te helpen! Beide transporten zijn prima verlopen en alles is goed aangekomen. En daar zijn we dankbaar voor.

Een bijna leeg huis betekend ook dat we inmiddels in andere huizen vertoeven en we zijn dankbaar voor de mensen die hun huis open stellen voor ons. Het is nu nog een beetje heen en weer rijden omdat we ook nog de laatste dingen moeten afronden in ons oude huis. Aanstaande donderdag moeten we daarvan de sleutels inleveren. En kunnen we weer iets afsluiten en hopen en bidden we dat het dan een beetje rustiger wordt de komende drie weken. Het is veel geweest en we zijn moe en lopen op onze tenen.

Maar we weten ons gedragen door Hem, Hij gaat met ons mee en laat ons nooit in de steek. Afgelopen week heb ik veel naar het nummer Gods verhaal gaat door van Sela geluisterd. Daarin staat: Hij geeft een nieuw begin, zo stappen wij de toekomst in. Gods verhaal gaat door. En zo is het ook. Wij mogen straks Gods liefde doorgeven aan de mensen in Roemenië. Het lied zegt ook: Straks als onze paden niet langer samen gaan, we blijven diep verbonden in zijn naam. Waar je ook bent, of het nu in Nederland is of in Roemenië of waar dan ook, we blijven altijd door Hem verbonden!

De komende drie weken staan in het teken van echt afronden en afscheid nemen. Hier en daar is er een afscheidsfeestje en volgende week zondag worden we in de dienst in De Rank officieel uitgezonden.

We blijven jullie uiteraard op de hoogte houden van het hele proces. Bedankt allemaal voor jullie belangstelling, in welke vorm dan ook!

U geeft een toekomst vol van hoop

Dat heeft U aan ons beloofd

Niemand anders, U alleen

Leidt ons door dit leven heen

Ons nieuwe adres:

Henk en Diana Pas

Strada Principala 1

547570 Solovăstru

Wilt u ons steunen dan kan dat via het onderstaande IBAN nummer:

NL41 INGB 00059 86 122

t.n.v: Christian Roma Support te Rotterdam, onder vermelding van:

6114 - Solovastru - code 4 .

Giften zijn belasting aftrekbaar!

• 02 Oktober 2023 - 11:28

Truus Weeber:

Ik neem m’n petje voor jullie af! Je moet het toch allemaal maar doen. Fysiek en emotioneel. [e-1f48c][e-1f64f]

• 06 Oktober 2023 - 18:51

Lucina:

Super dat jullie dit aandurven! Maar inderdaad ga je samen met Hem! Hij zal met jullie meegaan [e-1f64f].

Heel veel succes met deze roeping[e-1f340]