Ja, het avontuur gaat beginnen! - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Henk en Diana Pas - WaarBenJij.nu Ja, het avontuur gaat beginnen! - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Henk en Diana Pas - WaarBenJij.nu

Ja, het avontuur gaat beginnen!

Blijf op de hoogte en volg Henk en Diana

27 Oktober 2022 | Nederland, Hoogezand

Ja, het avontuur gaat beginnen.

Zoals jullie misschien wel weten gaat Henk regelmatig naar Roemenië om daar te werken voor Asociatia Immanuël. Ik (Diana) probeer dan ook regelmatig een weekje die kant op te gaan om een steentje te kunnen bijdragen. Het is fijn om daar te zijn en een zegen te kunnen zijn voor hen die het zo hard nodig hebben. De armoede onder de zigeuners is niet te bevatten en de hulpvraag is ontzettend groot. We hebben er regelmatig over gesproken hoe het zou zijn om in Roemenië te gaan werken en ons volledig in te zetten voor de zending. Voor Henk niet zo vreemd, hij heeft immers al twee keer eerder in Roemenië gewoond. Voor mij voelde het toch anders. Ik voelde me totaal niet geroepen om die kant op te gaan ondanks dat ik me daar zo thuis voel. Ik volgde mijn eigen plan terwijl ik wist dat het moment een keer zou komen dat ik ja zou gaan zeggen. Op 15 september jl ging Henk weer naar Roemenië toe en ik volgde op 6 oktober. Van te voren was het verlangen al zo groot om er weer heen te gaan. Het gevoel was anders. Tijdens de week dat ik er was heb ik weer meegedraaid met het programma en het plaatje klopte. Gesprekken gehad met verschillende mensen en toen kon ik niet anders zeggen dan JA, we gaan het doen. We gaan onze roeping volgen en we gaan naar Roemenië verhuizen. Ik sta er volledig achter, maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk zal zijn, alles achter laten wat je lief en dierbaar is. Maar we weten ons gedragen door Hem die ons plekje al lang klaar heeft.