Het huis wordt steeds leger....... - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Henk en Diana Pas - WaarBenJij.nu Het huis wordt steeds leger....... - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Henk en Diana Pas - WaarBenJij.nu

Het huis wordt steeds leger.......

Door: Henk en Diana

Blijf op de hoogte en volg Henk en Diana

28 Augustus 2023 | Nederland, Hoogezand

Hallo allen,

De tijd gaat snel, ons huis wordt steeds leger. Veel ingepakte bananendozen staan al bij De Graanschuur om mee te gaan met transport. Het transport zal zoals het er nu naar uitziet ergens in week 38 plaatsvinden. Best spannend allemaal. En keuzes maken, wat gaat wel mee, wat gaat niet mee en wat kan misschien iemand anders nog heel goed gebruiken. Dat betekend ook dat daarna ons huis leeg is, maar we gaan pas een paar weken later naar Roemenië toe. Gelukkig hebben we onderdak en kunnen we bij een aantal mensen uit onze gemeente terecht. Heel fijn!

Maar eerst nog even terugblikken naar onze laatste bezoek aan Roemenië. Was fijn om daar weer te zijn en bezig te zijn voor het huis. Tegels uitzoeken voor de keuken, vloerbedekking voor de slaapkamer etc.

We hebben vrienden bezocht in Câmpina. Wat was het fijn om elkaar na een aantal jaren weer te ontmoeten. Goede gesprekken gehad en een hoop gezelligheid. Adina en Marius bedankt voor de gastvrijheid!

Ook hebben we een kinderkamp gehouden. Dertig kinderen kwamen drie dagen van 10 tot 16 uur naar het zendingshuis. Thema was: God's droom voor jou. We hebben prachtige dagen gehad waar er tijd was voor gebed, spel, maaltijden verzorgen, goed gesprek en een hoop gezelligheid. Samen dansen op het muziekje van de vogeltjesdans was hilarisch! En Henk had de kinderen een Israëlische volksdans geleerd, een paar meisjes vonden dit zo leuk dat ze het dansje vanuit zichzelf gingen dansen. Door de Corona was het alweer een tijdje geleden dat er een kinderkamp was, het was daarom extra fijn dat het allemaal weer mogelijk was. We kijken er met grote dankbaarheid op terug.

Ook heb ik voor het eerst auto gereden in Roemenië. Het is allemaal een beetje anders dan in Nederland. De hoofdwegen zijn sowieso voorrangswegen, waar hier rechts voorrang heeft werkt dat daar dus een beetje anders. Ooit gaat het wennen[e-1f600].

Qua boodschappen doen scheelt het niet veel met Nederland. Dat is bijna net zo duur. Maar ga je uit eten dan is dat toch wel goedkoper dan in Nederland. En zo zijn er meer dingen wat veel goedkoper is, abonnement voor tv en internet bv. Of een verzekering voor de auto en ga zo maar door.

En als je iets laat bezorgen door IKEA uit Boekarest dan kost dat 129 Lei, dat is 25 euro. En daar rijden ze 5 uur voor heen en 5 uur terug [e-1f914].

Ook hadden we een koplamp van de auto stuk, je gaat naar een mannetje toe die er naar kijkt. Hij zegt dan welk lampje je nodig hebt, die kan je ophalen bij de groothandel, dan ga je terug en zet hij hem er in. En we hoefden niks te betalen daarvoor. Goeie service.....hij zal wel denken, die komen vast een keer terug.

Aankomende zaterdag (2 september) gaat Henk weer naar Roemenië toe omdat de keuken volgende week komt. Het is dan wel handig om er zelf bij te zijn. De werklui zijn nu druk bezig met de tegels aanbrengen in de keuken, de vloer in de huiskamer schuren en lakken en in de slaapkamer komt vloerbedekking. We kijken er naar uit om die kant op te gaan.

Maar eerst hier in Nederland alles goed afronden, zorgen dat de laatste dingen goed ingepakt worden voor transport. Verder ben ik veel aan het werk, deze maand 180 uur en dat was wel een beetje veel, maar de maand is omgevlogen. Nog 7,5 week werken en dan zit het er op. Afgelopen week heb ik de bewoners op het werk verteld dat ik weg ga. Ze vinden het jammer, maar gaan ook weer over tot de orde van de dag en zo hoort het ook. En natuurlijk afscheid nemen van onze dierbaren. Nu is Roemenië niet het einde van de wereld, maar toch anders als je in Nederland zou blijven. Maar ook daarin vertrouwen we erop dat het goed komt.

Dankpunten:

*Dat we een mooi huis hebben gevonden.

*Voor het TFC, die ons ondersteunen.

*Voor onze thuisgemeente De Rank

Gebedspunten:

*Financiën

*Verhuisproces

*Familie en kinderen(kleinkind) die achterblijven.

Wilt u ons steunen dan kan dat via het onderstaande IBAN nummer:

NL41 INGB 00059 86 122

t.n.v: Christian Roma Support te Rotterdam, onder vermelding van:

6114 - Solovastru - code 4 . Giften zijn belasting aftrekbaar!

Bedankt allemaal voor de belangstelling in welke vorm dan ook!

• 28 Augustus 2023 - 17:32

Piet En Truus Weeber: