Solovăstru - Reisverslag uit Solovăstru, Roemenië van Henk en Diana Pas - WaarBenJij.nu Solovăstru - Reisverslag uit Solovăstru, Roemenië van Henk en Diana Pas - WaarBenJij.nu

Solovăstru

Door: Henk en Diana

Blijf op de hoogte en volg Henk en Diana

02 Juli 2023 | Roemenië, Solovăstru

Afgelopen vrijdag zijn we aangekomen in Solovăstru. Het voelde gelijk weer zo vertrouwd. Bijzonder om hier weer te zijn.

Zaterdag hebben we de sleutel van het huis gekregen. Vrijdag zijn we er nog even wezen kijken en toen hadden we zoiets van, dat weten we niet.....het hek was nog niet gemaakt en we konden niet naar binnen gluren etc. Maar toen we zaterdagmiddag bij het huis aankwamen liepen we er bijna aan voorbij [e-1f600]. Het hek was gemaakt en geverfd en rondom het huis was het ook netjes, het gras gemaaid. En er groeien twee druiven ranken en een hele struik met frambozen. Dat wordt jam maken volgend jaar en Jitske kan lekker taarten bakken. De eigenaar had er echt zijn best op gedaan.

Eenmaal binnen waren we ook vol verbazing. Zo anders zag het er uit dan in januari. Alle troep eruit, alle muren geverfd. Geweldig! Zaterdagmorgen waren we nog bij Evora geweest om naar een keuken te kijken en laminaat, maar er zijn sowieso twee ruimtes waar de vloer nog goed is en er dus geen nieuwe laminaat in hoeft. Henk heeft goed gesprek gehad met de eigenaar die nog een aantal kleine klusjes moet doen.

Het is wel spannend allemaal, maar we vertrouwen er op dat het goed gaat komen. Het is zo'n mooie rustige plek en we kijken er naar uit om het een THUIS te maken. Want dat is onze prioriteit als we eenmaal hier wonen. Dat we een plek mogen hebben die vertrouwd voelt. We hebben ook alvast de eerste verhuisdoos gebracht, kon het niet laten [e-1f609].

We houden jullie op de hoogte via deze blog.

Wilt u ons steunen dan kan dat via het onderstaande IBAN nummer:

NL41 INGB 00059 86 122

t.n.v: Christian Roma Support te Rotterdam, onder vermelding van:

6114 - Solovastru - code 4 . Giften zijn belasting aftrekbaar!

Hartelijk dank voor uw betrokkenheid, op wat voor manier dan ook.

• 02 Juli 2023 - 15:11

Jan En Elly Booij:

Prachtig! Heel veel geluk en zegen. Zo mooi in de buurt van de Noordelijke Karpaten! God zegene jullie. Groeten aa.n Fred en Jitske. Jan [e-38] Elly